Totalurile trimestrului unu 2017 : încasările grupului Renault au sporit cu 25,2%


TipăreşteTrimite unui prieten

Totalurile trimestrului unu: încasările grupului Renault au sporit cu 25,2%

  • Încasările Grupului în trimestrul unu al a.2017 au constituit 13129mln. euro (12560mln.euro fără datele de la АВТОВАЗ). Creșterea de 25,2%(19,7% fără rezultatele АВТОВАЗ) este condiționată de sporirea vânzărilor mărcilor și de creșterea vânzărilor partenerilor Grupului..
  • În primul trimestru vânzările au crescut cu 15,8% - 873678automobile (fără a modifica structura organizațională, inclusiv în cazul Lada) pe o piață, care a crescut cu 4%.
  • Volumul de vânzări și cota de piață au sporit în toate rediunile. Marca Renault și Dacia au stabilit un nou record de vânzări în trimestrul unu.
  • În Europa, vânzările Grupului au crescut cu 10%, piața înregistrând o creștere de 8% grație noilor modele și cererii stabile pentru Kadjar, Clio 4, Captur și Duster.
  • Dincolo de Europa, Grupul și-a sporit vânzările cu 100% în Asia –Oceanul Pacific, cu 31% în regiunea Africa-Orientul Apropiat – India.
  • Grupul își confirmă planurile pentru anul în curs.


REZULTATELE VÂNZĂRILOR: FAPTE DE BAZĂ ÎNTRIMESTRUL UNU

Vânzările Renault (inclusiv Lada) în lume au crescut cu 15,8% pe fondalulpieței care a crescut cu 4%. Cota Grupului pe piața mondială este de 3,8% (0,4 ppcomparativ cu a. 2016). Mărcile Renaultși Dacia au stabilit unnou record de vânzări în trimestrul unu. Vânzările RenaultSamsung Motors au sporit cu 56,3%, Lada— cu 7%.

În Europa, cota Grupului a crescut cu 0,2pp - la 10,1%. Vânzările au crescut cu 10% - 478706automobile.

Marca Renault a continuat să crească, sporindu-și vânzările cu 10,1%. Cota de piață a constituit 7,7% (+0,1pp). Foarte utilă pentru Renault a fost înnoirea familiei Megane în a. 2016. Vânzările electromobilelor au sporit cu 46%, cu cca 10000unități (fără Twizy) grație succesului noului ZOE cu parcursul de 400km (în ciclul NEDC). Vânzările ZOE au crescut cu 57% și au consolidat pozițiileGrupului pe piața de electromobile cu cota de 28%.

Marca Dacia a stabilit un record de vânzări în trimestrul unu —112457automobile și cota de piață 2,4%. Creșterea de 9,5% a fost posibilă grație succesului Sandero (faza 2), lansat în a. 2016.

În Franța, grație creșterii pieței, Grupul Renault a sporit vânzările cu 5,6%. Grupul are 5 modele în top-10 cele mai vândute autoturisme (inclusiv bestsellerul Clio 4) și 4 automobile în top-10 cele mai vânduteautomobile comerciale ușoare. Marca Dacia a înregistrat rezultate excelente grație succesului Sandero (lider de vânzări clienților particulari).

Dincolo de Europa vânzările și cotele de piață au crescut în toate regiunile.

Grupul Renault și-a consolidat pozițiile grație succesului noilor produse:Kwid în India, QM6 și SM6 în Coreea de Sud, Kaptur în Rusia, Koleos în China,Megane Sedan în Turcia și Captur în America.

În regiunea Africa - Orientul Apropiat - Indiavânzările grupului au crescut cu 30,9%, cota de piață a fost de 6% (+1,4pp).

Creșterea bruscă a vânzărilor în Iran (+161,5%) apermis sporirea cotei de piață cu 4,9pp- 9%, grație succesului Tondar șiSandero.

În India Renaultrămâne lider printre mărcile europene cuo cotă de piață de 3,6% și sporirea vânzărilor cu 9,9%. Vânzările Kwid a atins cifra de 27000 unități.

În Africa de Nord Grupul și-a sporit cota de piață cu 41,5%(+8,3pp) și vânzările cuî 13,4%.

În Eurasia vânzările au crescut cu 6,3% pe fondalul căderii pieței de 0,5%. Cota de piață a Grupului Renault, inclusiv marca Lada, a crescut cu 1,5pp - la 24,1% grație vânzărilor mari din Rusia.

Pe piața rusă, care pentru primaoară în ultimii patru ani a înregistrat o mică creștere (+1%), Grupul și-a sporit vânzările cu 9,2% (inclusiv Lada).

Cota de piață a mărcii Renault a atins8,1% (+0,8pp).Vânzările Kaptur,lansat în iunie,2016, au trecut de 6000 automobile în trimestrulunu.

Vânzările Lada au crescut cu 8%, cota de piață aconstituit 19,1% (+1,2pp) grație succesului noilor modele Vesta și Xray.

După consolidarea vânzărilor Lada, în rapoartelegrupului Rusia a devenit a doua piață.

În Turcia vânzările au crescut cu 0,8% pui piața care a căzut cu 7,4%. Cota de piață a Grupului a atins 19% (+1,5pp). Noul Megane Sedan, devenit «Automobilul anului», a avut un start cu vânzări de peste 7200automobile.

În regiunea Asia – Oceanul Pacific vânzările au crescut cu 99,7% , piața crescând cu 4,6%.

În China Renault a comercializat cca 18000automobile (comparativ cu 3400în trimestrul unu, 2016), inclusiv 10000 din noile Koleos (modelul a fost lansat la finele lui 2016și se produce în țară).

Renault Samsung Motors a sporit vânzările cu 56,4% în Coreea de Sud, unde piața a crescut cu 0,9%, iar cota de piață 6,2% (+2,2pp) grație succesului modelelor proaspete (SM6 și QM6).

În America vânzările au crescut cu 19% , piața – cu 9%, astfel cota de piață a constituit 6,3% (+0,5pp). Sandero, Logan și Duster Oroch continuă săcrească.

Grupul Renault continuă să beneficieze de refacerea pieței din Argentinacu o creștere a vânzărilor de 87,2% , a pieței - de 42,8%. Cota de piață acrescut cu 3,1 pp - la 13,1%. Renault a obținut avantaje serioase în urma organizării producerii locale Sandero și Logan la finele lui 2016. PiațaBrazilieis-a stabilizat (-1,2%), iar grupul și-a menținut cota de piață de 6,8%.


ÎNCASĂRILE TRIMESTRULUIUNU PE SECTOARE

Încasările Grupului în trimestrul unu, 2017au fost de 13129mln.euro(+25,2%). Fără a ține cont de impactul consolidării АВТОВАЗ, încasărileGrupului au crescut cu 19,7% - 12560mln.euro (+18,4% la cursul stabil alvalutelor).

Pe sectorul auto (fără АВТОВАЗ) încasările au constituit 11939mln.euro (+20,1%) grație spoririivânzărilor (+9,2pp). Creștereavânzărilor către parteneri a adăugat 3,5pp. Aceste rezultate exprimăsporirea fermă a activității noastre de livrareCKD[1] în Iran și China, dar și a vânzărilor de automobileasamblate în Europa (în special, după startul producerii Nissan Micra). Efectul de preț (+2,4pp) a crescut mai alesgrație noilor produse. Influența cursurilor valutare a fost pozitivă (1,3pp) grație fortificării rubleirusești și a realului brazilian, în pofida influenței negative a lirei sterlinebritanice.

La finanțarea vânzărilor (RCI Banque) încasările trimestrului unu au constituit 621mln.euro(+13,5%comparativ cu a. 2016). Numărul contractelor de credit noi acrescut cu 21,4%. Volumul mediu al activelor profitabile a crescut cu 21,9% -la37,9mlrd.euro

PRONOSTICURI PENTRU a. 2017

În 2017se preconizează o creștere a pieței mondiale de 1,5-2,5% (anterior- 1,5-2%). În anul curent creșterea pieței europene este preconizată la acelașinivel de 2%, ca și a pieței Franței.

Dincolo de Europa se așteaptă o creștere a pieței ruse de 5% (în pronosticul precedent – fără schimbări),iar cea braziliană va rămâne fără schimbări. În China (+5%) și India (+8%) creșterease va menține.

Pe acest fondal, după consolidarea АВТОВАЗ, Grupul Renault își confirmăscopurile:

- să sporească încasările Grupului, fără a ține cont de influența АВТОВАЗ (lacursul valutar neschimbat)*,

- să sporească profitul operațional al Grupului în euro *,

- să asigure fluxul mijloacelor financiare libere din activitateaoperațională în sectorul auto.

* comparativ cu rezultatele publicate ale Grupului Renault în a. 2016\

ÎNCASĂRILE CONSOLIDATE Groupe Renault

(mln.euro)

2017

2016

modificări

2017/2016

Trimestrul 1




Sectorul auto (fără АВТОВАЗ)

11939

9942

+20.1%

Finanțarea vânzărilor

621

547

+13.5%

АВТОВАЗ

750

-

-

Cu excepția cifrei de afaceri АВТОВАЗ

-181

-

-

Total

13129

10489

+25.2%

Fără impactul consolidării АВТОВАЗ

12560

10489

+19.7%

1 CKD: kituri complete deasamblare MKD