TipăreşteTrimite unui prieten
REZULTATELE PROGRAMULUI RENAULT "DRIVE THE CHANGE"

Renault își atinge obiectivul de flux liber de numerar și este gata de a accelera planul de creștere

 

    Renault a depășit obiectivul său 2011-2013 și a livrat 2,5 miliarde € cumulat flux liber de numerar.
    Grupul a stabilit noi obiective ambițioase dar realiste, care urmează să fie atinse până la sfârșitul planului " Drive the Change ", care urmează să fie măsurat în 2017:

        Pentru a genera 50 de miliarde de [ 1 ] de euro cifră de afaceri consolidată
        Pentru a ajunge la o marja operațională mai mare de 5% din cifra de afaceri, cu un flux liber de numerar pozitiv în fiecare an


 

" Strategia noastră implementată în prima parte a planului nostru Drive the Change a dat rezultate. Datorită acestor realizări, grupul Renault este bine pregătit pentru a implementa o a doua fază ambițioasă, dar realistă, a planului " , a declarat Carlos Ghosn , presedinte si CEO al Renault.

 

2011 - 2013 Realizări

  

    Succesul noilor modele Renault și Dacia

        Reînnoirea gamei de modele Renault se află la un start puternic: Noul Clio este numărul 1 în Franța și numărul 3 în Europa . Captur este lider în vânzări din clasa cross-over în Franța și liderul segmentului în Europa . Pionierat în mobilitatea cu zero emisii, Renault și-a luat  angajamentul de a lansa o gamă completă de vehicule electrice.


    O amprentă geografică mai echilibrată

        Grupul Renault a crescut cota de piață în afara Europei. Mixul de vânzări non- europene a crescut de la 38 % în 2010 la 50% în 2013. Brazilia și Rusia au devenit, respectiv, a doua și a treia cele mai mari piețe pentru companie. Condus de Duster, cel mai bine vândut vehicul al companiei în 2013, gama unica M0 a fost forța motrice din spatele creșterii puternice pe piețele emergente.

 

2014 - 2016 planuri de acțiune
 

    O reînnoire și extindere a gamei de modele

        Grupul Renault va accelera reînnoirea și extinderea gamei de modele, începând cu anul 2014, cu lansarea a absolut noului Twingo și Trafic van. Acestea vor fi urmate de succesorii lui Espace, Megane, Scenic și un nou sedan de clasa D, care vor împărți noua platformă de 3 milioane EUR a alianței CMF  C-D.
        În același timp, grupul își va extinde aria de acoperire a pieței cu o gamă completă de vehicule cross-over, un vehicul de clasa A proiectat pentru India și America de Sud, precum si camioane, de tip pick-up, noi, pentru piețele emergente.

 

    Expansiune internațională și, din nou, creștere în Europa

        După o primă etapă de succes, grupul are drept scop atingerea cotei de piață mai mari de 8% în Brazilia și Rusia, și 5% în India.
        China va deveni o prioritate în următorii ani, cu construirea unei noi fabrici în Wuhan, cu o capacitate inițială de 150.000 de unități, concepute pentru a produce cross-over-uri de clasa C și D.
        In Europa, Renault are drept scop recâștigarea locului al doilea printre brandurile mass -market, cu o nouă gamă de vehicule conectate, user-friendly și responsabile față de mediu . În același timp, marca Dacia va menține poziția de lider de necontestat în categoria sa.

 

    Competitivitatea îmbunătățită

        Grupul Renault se va bucura de beneficiile îmbunătățirii competitivității, ca urmare a împărțirii platformelor alianței și module ( CMF ), pe care se va baza mai mult de 80 % din vehiculele viitoare. Module standardizate vor reprezenta două treimi din valoarea vehiculelor de viitor, de la o treime de astăzi .
        Localizarea pieselor și componentelor va crește, cu scopul de a face uz de o mai bună utilizare a amprentei globale de producție a companiei.
        În această perioadă, compania va beneficia, de asemenea, de efectele planurilor de competitivitate semnate în Franța și Spania, precum și de fabricația vehiculelor pentru parteneri.
        La finalizarea planului, grupul va ajunge la o rată de utilizare a capacității de 100% în Europa (bazat pe definiția standard 2 schimburi / zi).

 

    Sinergiile alianței

        Creșterea sinergiilor din Alianța va contribui la îmbunătățirea profitabilității Renault. Proiectele de convergență, anunțate recent în achiziții, inginerie, producție și rețele de aprovizionare, precum și de resurse umane, va genera un minim de 4,3 miliarde € de la sfârșitul anului 2016.

 

Conservarea costurilor

        Strategia de împărțire a costurilor în întreaga Alianță și cu partenerii va permite Renault de a susține un nivel ridicat de dezvoltare, menținând în același timp un raport de cercetare și dezvoltare și CAPEX sub 9 % din cifra de afaceri ale grupului.

 

 

Planuri de acțiune pentru a oferi două obiective importante

 

Până la sfârșitul planului, grupul Renault îți propune să atingă două obiective esențiale [2]:

 

    De a furniza 50 de miliarde € [1] din cifra de afaceri consolidată a grupului la domeniul actual de consolidare. Cifra de afaceri de grup includ vânzările de autovehicule și piese de schimb, servicii conexe și de afaceri cu partenerii .

 

    De a furniza un nivel susținut de profitabilitate, prin atingerea unei marje de profit de exploatare de cel puțin 5 % din cifra de afaceri de grup, realizând în același timp un flux liber de numerar pozitiv în fiecare an.

 

[ 1 ] Pe baza ratelor de schimb consens bancare, la începutul anului 2014 .

[ 2 ] Măsurată în 2017, primul an cu Planul de efect deplin . Fără consolidare AVTOVAZ